Broccoli suppe


Jeg kunne helt seriøst leve af suppe til dagligt, men jeg tror ikke resten af familien har det på samme måde. I mine madplaner er der som regel suppe en gang om ugen, for min skyld.🤪 Min ældste søn er ikke så glad for suppe, men jeg kan som regel overtale ham til at spise det, når der serveres hvidløgsflutes til. Mama her bliver så glad, når den flydende næring ryger ned. Man kan jo gemme alverdens grøntsager i sådan en suppe.

Ingredienser:
1 løg
2 fed hvidløg
1 tsk ingefær krydderi
3 mellemstore kartofler
1/2 brocccoli hoved
1 spsk timian, tørret
1 bouillon terning
Salt, peber

Fremgangsmåde :
1 løg steges i lidt fedtstof, tilføj 2 presset fed hvidløg, 1 tsk ingefær pulver, 3 mellemstore kartofler skåret i tern, 1/2 hakket broccoli hoved, 1 spsk tørret timian. Lidt salt + peber.
Hæld 1,5L Bouillonvand over og lad koge til grøntsagerne er færdige. Blend suppen & server evt. med ristede rugbrødsstænger eller hvidløgsflutes. 😋

Kommentarer

Populære opslag