Ramsløg pesto 

Min søster og jeg var for nogle dage siden på ramsløg jagt. Hun havde set en opskrift på noget bagværk, som indeholdt ramsløg, så hun insisterede på at skulle ud og finde noget i skoven. Vi fandt dog intet i skoven, men vi fik os da en dejlig lang gåtur i det skønne vejr og eftersom hun ikke ville tomhændet hjem, så kørte vi forbi Søndermarken, som heldigvis havde en hel del ramsløg. Vi fik lidt med hjem og har nu ramsløgsmør og ramsløgpesto på lager.
Mums siger jeg bare! Ikke nok med at det smager lækkert, så indeholder det åbenbart også mere end 10 gange så meget C-vitamin som citroner. Der er noget dejligt tilfredstillende ved denne form for madlavning.

Opskrift på ramsløg pesto kommer her:
60 gram cashewnødder
6 håndfulde ramsløg
8 spsk olivenolie
Saft fra 1 citron
Blendes (i foodprocessor eller med stavblender) og hældes på glas
Smag til med salt & peber
(Husk endelig at vaske ramsløgene grundigt før brug)
Der kan også tilføjes parmesanost, men det havde jeg ikke lige på lager.
Nu er ramadanen startet(muslimers fastemåned) og jeg ser frem til at skulle lave nærende mad, der holder maven glad under fasten og glæder mig til at afprøve denne pesto i en varm ret. Sidder du inde med en opskrift eller måske en ide, hvor pestoen her kan indgå, så tøv endelig ikke med at skrive. 😊 Glædelig Ramadan til mine kære trosfæller og til alle jer andre ønskes en velsignet måned.✨

Kommentarer

Populære opslag